Op bezoek bij stam in de jungle - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Marja en Riël - WaarBenJij.nu Op bezoek bij stam in de jungle - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Marja en Riël - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij stam in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Marja en Riël

21 Oktober 2016 | Laos, Pakxe

Inmiddels zijn we al in Siem Reap, Cambodja, maar dat iseen ander verhaal. Ik benjullieeerstnog'n aantal andere bijzobdere ervaringen schuldig, waaroverweernietkondenschrijven door Wifi-, slaap- of energiegebrek. Hetishier zó heet. 10°C heter dan normaal én hele vochtige lucht. Nog steeds elke dag wel 'n tropische stortbui over ons heen en veel onweer. Soms moeten we vanwege bliksem schuilen in de houten hutjes langs de weg. Gelukkig is het altijd snel weer over en we genietenwelv/d regen. Heerlijk zo'n douche terwijl je fietst en je het zweet door je wenkbrauwen en je bilnaad voelt glijden. Enfin, genoeg zadelpijn en ander damesleed. De Katu.: verzameling hutten op palen, waar in pravhtige kleurige kledij ieder met zijn dagelijkse beslommeringen bezig is: sleutelen a/d trekker, moestuinieren, mais stampen, riet plukken of weven. Het weefgetouw op schoot, op de veranda. Een onderstel is er niet. De vrouwen zitten met gestrekte benen en klemmen het getouw tussen middel en voet. Ze willen graag hun kennis delen en zijn alleraardigst. De kinderen zijn superenthousiast en betrekken ons in hun spel; de kleintjes makenook ondeugende opmerkingenover de bleekneuzen waarschijnlijk, want ze rennen daarna hard weg. De pubers laten ons giechelend de plek in het dorpzien waar verliefden hun namen met een hartje en pijltje in een bamboestengel kerven. Whats new? Erg grappig.
Er is ook een speciale hut voor de vrijgezelle oudere. Die bekijk ik uiteraard van buiten en binnen en vraag Riël of ik niet maar zal blijven. Zo'n goddelijkw plek om celibaat oud te worden. Maar ze wil me niet achterlaten en zo kwam ik dus gisteren toch nog in Cambodja aan.....
Oh ja, toen ik even later van een trap sodemieterde en verdwaasd bleef zitten met veel pijn (gekneusde pink en nog meer blauwe plekken: nu op de rug) werd ik door de Katu-mevrouw v/d foto opgeraapt en getroost: zij stond inmiddels bij het standje van de vishengelverhuur ('s ochtends in alle vroegte spookte er ook al 'n meneer onder ons junglehuis met de sandalen in het water. Hij keurde mij geen blik waardig en Aziatisch stoïcijns ging hij voort: alsof er iemand in je achtertuin komt oogsten zonder je iets te vragen of goedendag te zeggen. Wij nemen deze methode maar over om ons ding tedoen. Héél handig soms.

  • 21 Oktober 2016 - 20:47

    Sylvia :

    Hoi dames. Echt geweldig mooie foto's en reisverslagen. Ik beneid jullie wel hoor. Veel plezier nog verder

  • 21 Oktober 2016 - 23:22

    Anthoinette:

    Jeetje Marja!
    Pas je een beetje op?!
    Enne...... ik snap dat Riel je niet achter wil laten :)

  • 22 Oktober 2016 - 17:44

    Jan:

    Hoi Marja en Riel,
    Met de fiets op vakantie geeft toch het ultieme geluksgevoel. Dat blijkt maar weer als ik jullie verslagen lees. Ik benijd jullie alleen niet vanwege de extreem hoge temperaturen. Geniet er van. xx Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Pakxe

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2016

Hooked on coffee

25 Oktober 2016

motorpech op Tonle Sap

21 Oktober 2016

Op bezoek bij stam in de jungle

19 Oktober 2016

Bolaven

13 Oktober 2016

Video lukt niet
Marja en Riël

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 6709

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Onze eerste fietsvakantie samen

Landen bezocht: